Kas yra SEO
SEO labai dažnai vadinamas skaitmeninės rinkodaros karaliumi. Tai yra reklamos galimybės, kuri veikia natūraliai, galima sakyti, nepastebimai ir yra naudinga ne tik verslininkui, tačiau ir kiekvienam naršytojui.

SEO labai dažnai vadinamas skaitmeninės rinkodaros karaliumi. Tai yra reklamos galimybės, kuri veikia natūraliai, galima sakyti, nepastebimai ir yra naudinga ne tik verslininkui, tačiau ir kiekvienam naršytojui. Apie SEO paslaugas yra kalbama labai daug. Galima pamatyti ir labai daug mitų, kurie trukdo suprasti optimizacijos privalumus. Šis straipsnis – trumpas gidas į SEO, kuris padės atrasti – su kuo yra valgoma optimizacijos duona.

Kas yra SEO?

Išvertus iš anglų kalbos SEO reiškia search engine optimization. Lietuviškai tai yra paieškos sistemos optimizavimas. Nors dažniausiai minima Google, tačiau optimizuoti galima ir kitoms paieškos sistemoms.

Ieškant tam tikros informacijos, suvedus konkrečius raktinius žodžius, naršytojas gauna labai daug pasiūlymų. Žinoma, dažniausiai peržiūri pirmus kelis rezultatus, randa ko jam reikia ir toliau nebenaršo. SEO specialisto tikslas yra padėti Jūsų svetainei arba parduotuvei atsidurti pačiose pirmose pozicijose, tai yra, būti  labiau pastebimu, lankomu ir perkamu.

Ar visiems puslapiams reikia SEO?

Pirmiausia reikia suprasti, kad optimizuoti galima bet kokio pobūdžio puslapį, elektroninę parduotuvę ir t.t. Taigi, kai galimybės yra – kodėl gi ne? Net ir tiems, kurie šiuo metu yra vienose iš pirmųjų Google pozicijų – vis tiek reikia nuolat investuoti į optimizaciją, kadangi konkurentai gali greitai juos pralenkti. Tai yra paslauga visiems verslams, kurie nori būti labiau matomi, girdimi ir pastebimi.

Taigi, atsakymas  į antraštės klausimą yra – taip. SEO Jūsų puslapiui – tikrai reikia. Kaip ir bet kokios kitos reklamos. Per daug – dažniausiai nebūna.

Vidinis ir išorinis SEO

Optimizacija apima vidinį bei išorinį SEO. Kiekvienas jų susideda iš dar daugiau elementų, kurie lemia, kad puslapis/svetainė/parduotuvė bus labiau matoma.

Vidinis SEO

Vidinis SEO susideda iš poros svarbiausių komponentų:

  1. Techninės svetainės optimizavimas: greitas puslapio krovimas, responsive dizainas, tinkamai pavadinti paveiksliukų failai, sutvarkyti metaduomenys ir t.t.
  2. Puslapio turinio optimizavimas: sutvarkomos puslapio charakteristikos ne tik taip, kad jos labiau patiktų Google, tačiau ir taip, kad jos patenkintų naršytojo poreikius. Svarbus patrauklus dizainas, lengvai valdomas meniu ir t.t.

Išorinis SEO

Išorinis SEO dar yra vadinama Off page. Atliekant išorinį SEO greta kiekybės reikia nepamiršti ir kokybės. Ypač tokiu atveju, kai kalbama apie SEO straipsnius. Keliami vis aukštesni reikalavimai. O juos kelia ne kas kitas, o pats Google, kuris nori, kad naršytojai rastų naudingą turinį.

Išorinis SEO apima labai daug darbų. Tai yra ir atgalinių nuorodų kūrimas, žinoma, SEO straipsniai, taip pat ir nuomonės palikimas forumuose bei kiti darbai. Visi jie galiausiai veda link žinomesnio puslapio ir didesnio jo lankomumo.

SEO galimybės

Optimizacija yra dinamiškas procesas vien dėl to, kad pats Google dažnai keičia reikalavimus pagal  kuriuos SEO specialistai ir atlieka darbus. Štai optimizacija galima net trimis metodais:

  1. BALTASIS SEO
  2. JUODASIS SEO
  3. PILKASIS SEO

Juodasis SEO yra uždraustas, kadangi optimizacijos metu yra naudojamos netinkamos priemonės tikslui pasiekti. Baltasis SEO, suprantama, geras ir dėl to reikia ieškoti atsakingų specialistų, kurie jį tinkamai atliktų. Galiausiai, pilkasis – neuždraustas, tačiau ne visi metodai, kurie naudojami, patinka Google, tad puslapis gali būti labai greitai iš pirmų pozicijų perkeliamas į žemutines.

Kas yra SEO?

Svarbiausia taisyklė yra ieškoti gero SEO specialisto. Tokio, kuris ne tik suteikia paslaugas, tačiau taip pat ir atsako į klientams rūpimus klausimus. Dažniausiai tai padeda geriau suprasti šios reklamos galimybes ir, žinoma, jomis pasinaudoti.